شرکت توسعه مکران انرژی مفید

درباره

شرکت توسعه مکران انرژی مفید

شرکت توسعه مکران انرژی مفید به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه اقتصاد مفید، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز نموده است. با تمرکز بر انتظارات و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توسعه سواحل مکران و با تأکید بر ضرورت کمک به ایجاد زیرساخت‌های اساسی توسعه صنعتی، اجتماعی و اقتصادی کشور، به ویژه در حوزه بالادستی نفت که در شرایط پیش رو، با افزایش تحریم‌های ظالمانه‌ای که فروش نفت خام سنگین و فوق سنگین کشورمان را با مشکلات عدیده‌ی مواجه نموده است، احداث پتروپالایشگاه نفت سنگین مروارید مکران را با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه نفت سنگین و فوق سنگین در دستورکار قرارداده است. عملیات اجرایی این پتروپالایشگاه عملاً تا انتهای سال ۱۳۹۹ متوقف بوده است و از این تاریخ با شروع به کار مدیریت جدید گروه اقتصاد مفید و با پیگیری‌های مستمر، فاز اول آن در کمتر از دو سال به پیشرفتی بالغ بر ۸٪ دست یافته است. پیش‌بینی می‌شود که هر دو فاز این پروژه در پایان سال ۱۴۰۵ به بهره برداری برسد.

پرو‌ژه‌ فعال

شرکت توسعه مکران انرژی مفید

پروژه فعال شرکت توسعه مکران انرژی مفید، ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران با ظرفیت فراورش ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام و استحصال محصولاتی مانند گاز مایع، بنزین، پروپیلن و … است.  این پروژه با حجم سرمایه گذاری مالی حدوداً ۶.۲ میلیارد دلار و ضریب پیچیدگی ۱۳.۵ یک ابر پروژه‌ جهانی است. از مهم ترین مزایای این پروژه می‌توان به جلوگیری از خام فروشی و تبدیل نفت سنگین و فوق سنگین به محصولات با ارزش، تولید ثروت و اشتغال‌زایی در کشور اشاره کرد. عملیات اجرایی پروژه پتروپالایشگاه مروارید مکران از ابتدای سال ۱۴۰۰ و در دو فاز پیش بینی شده و به لطف قادر منان از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

0 +
پرسنل مشغول به کار (مستقیم و غیر مستقیم)
0 +
پیمانکار فعال
چشم انداز

شرکت توسعه مکران انرژی مفید

احداث و به بهره برداری رساندن تنها پتروپالایشگاه نفت سنگین و فوق سنگین ایران در منطقه استراتژیک مکران در افق ۱۴۰۵ و تبدیل شدن به یکی از سازمان های پروژه محور حوزه پتروشیمیایی در کلاس جهانی از طریق توسعه قابلیت های سازمانی و شبکه های همکاری ملی و بین المللی.

مأموریت

شرکت توسعه مکران انرژی مفید

احداث و بهره برداری بزرگترین پتروپالایشگاه نفت سنگین و فوق سنگین کشور در منطقه استراتژیک مکران با هدف جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در اولویت نخست، و احداث و بهره برداری سایر کارخانه های تولید نفت و گاز و پتروشیمی در اولویت بعدی، مبتنی بر مدیریت بهینه منابع، ارتقا‌ء سرمایه‌های انسانی و کسب رضایت همه ذینفعان سازمانی با حفظ مزیت رقابتی، به کمک پیمانکاران توانمند و شرکت‌های دانش بنیان حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و به کارگیری ظرفیت‌های سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری در حوزه تامین کالا، مهندسی و اجرایی کشور.

اعضای هیأت مدیره شرکت توسعه مکران انرژی مفید

عکس-ناشناخته
رئیس هیأت مدیره مهندس محمد رحیم دهقانی
عکس-ناشناخته
مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره مهندس حجت نیکخواه
عکس-ناشناخته
عضو هیأت مدیره مهندس محمد جاهدی

آدرس دفتر مرکزی

تهران ـ پاسداران ـ نبش گلستان ششم ـ پلاک ۵۶

تلفن شرکت توسعه مکران انرژی مفید
ایمیل شرکت توسعه مکران انرژی مفید